הרשתות החברתיות תחליף למנהיגות הערבית בארץ ?!

הרשתות החברתיות תחליף למנהיגות הערבית בארץ ?!

אני תוהה האם המנהיגים הערבים באמת מסוגלים להנהיג ולהשליט את מרותם על הרחוב הערבי כדי להרגיע את השטח ? והאם הם עומדים בפני הסחף של גלי ההדף של הרשתות החברתיות? מה שמתחיל במילה, מתגלגל לכדור שלג ומצליח להניע צעירים לפעול על דעת עצמם, כמי שמתוכנת או כמו איזה זומבי נשלט על ידי כוחות על, שמכוונים אותו לתהום.

אינני כאן כדי לנתח את המקרה מבחינה פוליטית,  אלא  לעמוד על התופעה התקשורתית ולהצביע על כוחה של מדיה אפקטיבית בהקשר הזה. שאם לפני חמש שנים אמרתי שזו מדיה חברתית לשידוכים ולשופוני בלבד, היום אני בטוח זאת מדיה לכל דבר ועניין, מדיה המונית חודרנית הייתי אומר, בעלת השפעה על ההמונים, מצד אחד והופכת כל אדם בן רגע לבעל כח של מוציא לאור. מה שהיה עד לפני עשור בידי קומץ עם שליטה ומנגנוני בקרה , היום כל אדם יכול להטיף לכל דבר אפילו לדברים הנתעבים ביותר ללא שום מגבלה או רסן או אמת מידה של מוסריות.

ולכן אולי הגיע הזמן שבכל העולם יתחילו להתייחס לדבר הזה בצורה אחרת.

הרי פעם כדי לפרסם ידיעה ברבים היו צריכים להפעיל הרבה שיקול דעת. אך היום בעידן הרשתות החברתיות ניתן להפעיל סרטון הדרכה לדקירה או סרטון הדרכה לכל מעשה בעייתי אחר מבלי שמישהו יכול לבקר או לעצור את זה.אולי הגיע הזמן להתייחס לרשתות כמו שמתייחסים לעיתון וחומר למחשבה האם בכלל צריך לאפשר לכל אדם במה להמונים ?

שאלות פתוחות כחומר למחשבה על הרצון בחופש הביטוי לבין הרצון לחיות בחברה מתוקנת

 

ואם אנסה להשתעשע קצת בפילוסופיה קיומית … אז אני אגדיל ואומר …חופש הביטוי שלי נגמר בחופש הקיום של האחר – אולי הגיע הזמן לחשוב מחדש על עצם זכויות היסוד של האדם אולי הגיע הזמן לדרג אותם ולתת משקל לכל אחד זאת אומרת  זכות הקיום תקבל עדיפות ומשקל יותר מזכות חופש הביטוי וכך הלאה …

דילוג לתוכן